En bicicleta de montaña polo Nevado de Toluca

Pin
Send

Seguindo os pasos de Alexander Von Humboldt, comezamos a nosa aventura no punto máis alto do Estado de México, no enigmático volcán Nevado de Toluca ou Xinantécatl, onde practicando a alta montaña subimos ao seu cume, o pico de Fraile, a 4.558 metros sobre o nivel do mar. , e percorremos en bicicleta de montaña os camiños máis fermosos da entidade.

Seguindo os pasos de Alexander Von Humboldt, comezamos a nosa aventura no punto máis alto do Estado de México, no enigmático Nevado de Toluca ou volcán Xinantécatl, onde practicando a alta montaña subimos ao seu cume, o pico Fraile, a 4.558 metros sobre o nivel do mar , e percorremos en bicicleta de montaña os camiños máis fermosos da entidade.

ASCenso Á NEVE DE TOLUCA

Para comezar a nosa expedición dirixímonos ao Deer Park, un fermoso lugar situado nas ladeiras do volcán, onde preparamos a bicicleta de montaña e o material de sendeirismo; Comezamos a pedalear polo polvoriento camiño de terra que leva ás lagoas do Sol e a Lúa. Esta primeira parte (de 18 km) é algo esixente debido ao ascenso continuo e vai dende os piñeirais ata os dourados zacatales onde o vento e o frío bateron con máis forza. Chegamos á cadea e á cabana dos gardas do parque, onde pedimos as bicicletas e comezamos a camiñada seguindo as crestas afiadas do cráter.

No Nevado pódense realizar diferentes subidas e rutas que van desde as 4 horas ata a circunvalación de 12 horas, ascendendo polos seus empinados cumes, incluídos os de El Fraile, Humboldt, Helprin, El Campanario e Pico del Águila (4 518 msnm) Este último foi promovido polo barón Humboldt o 29 de setembro de 1803. O volcán é ideal para aclimatarse á altitude e acostumarse a camiñar sobre rochas, bancos de area e dorsais, adestramento básico para ascender aos grandes volcáns do noso país.

O Nevado está situado no parque nacional Nevado de Toluca, que ocupa unha superficie de 51.000 ha e forma parte do eixo neovolcánico; Está considerado o cuarto cumio máis alto do país. O clima é frío, con temperaturas anuais entre 4 e 12ºC, de media; no inverno as temperaturas son baixo cero e está cuberto de neve.

Un dos principais atractivos do Nevado de Toluca é a paisaxe que ofrecen as súas dúas lagoas: La del Sol, de 400 m de longo por 200 de ancho, situada a 4.209 metros sobre o nivel do mar; e a da Lúa, de 200 m de longo por 75 m de ancho, a 4.216 metros sobre o nivel do mar. Ambos foron sitios de cultos relixiosos na época prehispánica, cando os habitantes do val do Toluca realizaban sacrificios humanos en honra ao deus da auga Tlaloc e ao señor do frío e do xeo Ixtlacoliuhqui.

DO NEVADO AO VAL DO BRAVO

Seguindo coa nosa aventura, unímonos ao grupo CEMAC de bicicleta de montaña, sección Toluca.

Comezamos nas máxicas lagoas mencionadas; alí retomamos as bicicletas e comezamos a pedalear pola estrada de terra que baixa ata o Parque dos Venados ata chegar ao cruce coa estrada 18 km despois. Pasando a cidade de Raíces, collemos o desvío cara ao rancho da Loma Alta, onde descansamos nas beiras dos estanques das piscifactorías.

En dirección norte seguimos pedaleando 4 km de intensa subida ata unhas chairas onde debemos estar moi atentos ás estradas, xa que varias delas parten deste punto; seguimos por un camiño de baixada que descende polo fondo dun barranco despexando pedras, raíces e cunetas; Un quilómetro despois chegamos ao rancho da Porta do Monte, onde nos diriximos ao oeste e pedaleamos 3 km ata conectar coa estrada que vai a Temascaltepec ata chegar a El Mapa, a 3.200 m. (Este sitio recibe o seu nome dun gran mapa do Estado de México situado ao lado da estrada.) Neste punto o camiño comeza a ascender gradualmente cara ao norte por algunhas chairas ata entrar nun espeso bosque de coníferas; nalgúns tramos o camiño é tan técnico e empinado que é necesario empurrar ou levar a bicicleta. Finalmente, chegamos ao porto das Cruces (3.600 m), o lugar fronteirizo entre o val do Toluca e a parte occidental do val de Temascaltepec; aquí encóntranse moitos camiños de bridas. Collemos dirección oeste e baixamos 1,5 km ata chegar á cima dun outeiro onde seguimos pedaleando por un camiño pedregoso; máis adiante, o camiño faise moi técnico e empinado e lévanos a un incrible val rodeado de montañas.

Dirixíndonos cara ao oeste, baixamos por un amplo camiño de terra ata as lagoas de acuicultura do Corral de Piedra. Hai que prestar moita atención para non baixar ao val; Unha boa referencia é o cruce a 2.900 m doutro desnivel que, en dirección suroeste, leva a Almanalco de Becerra. Continuamos cara ao noroeste onde cruzamos o regueiro Hoyos e logo ascendemos por un outeiro ata o asentamento do Corral de Piedra; ao pasar por este collemos outro camiño de terra e despois de 3 km chegamos ao asentamento de Capilla Vieja, situado nun gran val cunha lagoa, que bordeamos. Chegamos a outra encrucillada, a que vai dos Saucos a Almanalco de Becerra, descendendo precipitadamente de 2.800 m a 2.400 m en dirección sur; Pedaleamos entre o Cerro Coporito e o Cerro dos Reis ata chegar á Ranchería do Temporal, xa preto do noso obxectivo final, cansos, con pernas adormecidas e adoloridas e con barro incluso nas orellas. Seguimos cara ao sur ata chegar ao Cerro da Cruz, onde enlazamos coa estrada núm. 861 á altura da entrada do Avándaro. Pedaleando pola estrada, por fin chegamos ao Valle de Bravo, esgotados da viaxe, pero felices de ter completado unha das rutas máis fermosas do Estado de México.

Fonte: México descoñecido no 312 / febreiro de 2003

Fotógrafo especializado en deportes de aventura. Traballou para MD durante máis de 10 anos.

Pin
Send

Vídeo: Descenso MTB Volcán Xinantécatl a Zacango, Estado de México (Maio 2024).